WywiadyZ życia związkuWspółpraca z Kubotą – znamy szczegóły

2020/09/14by Mateusz Gotz

 

Jakiś czas temu Polski Związek Hokeja na Trawie ogłosił rozpoczęcie współpracy pomiędzy naszymi reprezentacjami narodowymi, a marką Kubota. Spytaliśmy o więcej szczegółów, dotyczących działań ze strony nowego Partnera Związku na rzecz polskiego hokeja.

O więcej informacji na temat współpracy spytaliśmy Alinę Sztoch, reprezentującą markę Kubota i odpowiedzialną w firmie za kwestie marketingowe.

Czy jesteście w stanie oszacować w ile projektów, inicjatyw sportowych włączyła się firma Kubota?

Jesteśmy partnerem 3 związków, oprócz PZHT wspieramy jeszcze Polski Związek Sportów Wrotkarskich i Polski Związek Tenisowy. Oprócz tego wspieramy wydarzenia organizowane przez Polski Związek Żeglarski oraz Polski Związek Snookera i Bilarda Angielskiego. Rozmawiamy też z innymi związkami, mamy nadzieję, że do końca roku dopniemy jeszcze kilka nietuzinkowych sportowych współprac.

Ponadto Kubota aktywnie wspiera kluby sportowe z Łodzi – miasta, z którym od czasu reaktywacji w 2018 roku marka jest blisko związana. Wśród drużyn, z którymi marka współpracuje znajdują się przedstawiciele piłki nożnej, siatkówki oraz mniej znanych dyscyplin sportowych. Już teraz marka współpracuje z czterema klubami sportowymi – Widzewem Łódź, siatkarkami z ŁKS  Commercecon, rugbistami Budowlani SA Łódź oraz KS Olimp zajmującym się karate. W Kubocie kochamy Łódź, z której wszyscy pochodzimy. Wspieranie łódzkiego sportu to dla nas duży zaszczyt i radość, zwłaszcza, że nasi partnerzy osiągają w swoich dziedzinach sukcesy.

Drużyny, które wspiera Kubota to prawdziwe „tuzy” w swoich dziedzinach. ŁKS Commercecon to drużyna kobieca siatkarek, która w zeszłym roku zdobyła mistrzostwo Polski. Wiewóry, bo tak o sobie mówią siatkarki mają niemal stuletnią tradycję profesjonalnych rozgrywek.

Widzew Łódź to drużyna, która złotymi literami wpisała się w historię polskiego futbolu, czterokrotnie zdobywając mistrzostwo, a także puchar i superpuchar Polski. Choć drużyna miała swoje problemy w 2015 roku wróciła do życia by po raz kolejny walczyć o ekstraklasę i najwyższe wyróżnienia.
Budowlani SA Łódź to drużyna, której fanom rugby nie trzeba przedstawiać – wyjątkowo skuteczna, oddana w 100% Łodzi i przede wszystkim często nagradzana, również w tym sezonie została uznana za najlepszą. Gdyby nie pandemia, drużyna zdobyłaby mistrzostwo polski.
KS Olimp to najmniej znany klub sportowy pośród partnerów Kuboty, lecz na pewno nie odstaje od innych – wręcz przeciwnie, to prawdopodobnie najlepszy klub karate w Polsce. Mając ponad dwudziestoletnie doświadczenie, klub szkoli młodych karateków, przyszłych Olimpijczyków oraz mistrzów Świata i Europy.

Kubota łączy Polaków od lat, dlatego nie obawiamy się takiego „miksu” partnerów sportowych, nawet mimo obecności drużyn, które pochodzą z różnych części miasta. Jednocześnie wspieramy szeroką gamę dyscyplin, zatem każdy fan sportu znajdzie coś dla siebie.

– Dlaczego akurat hokej na trawie? Czy współpraca ma charakter wyłącznie barterowy, czy również finansowy?

W Kubocie naprawdę kochamy sport – wiele osób z naszego zespołu ma za sobą historię mniej lub bardziej profesjonalnych występów w różnych dziedzinach sportu. Ja akurat w liceum miałam przyjemność amatorsko grać w hokeja… halowego. Do tej pory mam kij za szafą. Pamiętam jeszcze jak wygrzewałam to zagięcie na końcu. Niestety nigdy nie grałam w hokeja na trawie, ale halowy hokej bardzo mi się podobał. Współpraca ma charakter barterowy. Przekazujemy zawodnikom nasze produkty, a fanom hokeja specjalne zniżki oraz nagrody w konkursach wspólnie organizowanych ze Związkiem. Na razie nie stać na wsparcie finansowe, ale prężnie się rozwijamy. Kto wie jak będzie wyglądała nasza współpraca za rok

Wiem z jakimi problemami muszą borykać się kluby oraz związki niszowych dyscyplin. Jest naprawdę źle i dosłownie każda forma pomocy, w tym współpraca barterowa czy promocja określonej dyscypliny, jest ważna. Kocham piłkę nożną, ale uważam, że dysproporcja między finansowaniem piłki nożnej męskiej (piłka nożna w wykonaniu kobiet to niestety zupełnie inny temat), a innych dyscyplin sportu jest rażąca i bardzo krzywdząca mniej popularne związki.

Mogę się mylić, ale ilość zarejestrowanych hokeistów i hokeistek z hokeju na trawie to niecałe 8 tys. Dla porównania ilość zarejestrowanych piłkarzy to prawie milion. Przepaść. Kubota jest po tej samej stronie barykady co PZHT. Warto podkreślić, że choć dynamicznie rośniemy, to nadal jesteśmy małą, w zasadzie rodzinną marką. Sami musimy borykać się z konkurencją, która ma wielomilionowe budżety. Naprawdę dobrze rozumiemy w jakiej sytuacji są małe związki czy kluby.

– Czy fani hokeja mogą spodziewać się jakichś dedykowanych dla hokeja na trawie produktów?

Nie rozmawialiśmy o tym, ale jeżeli związek wyraziłby taką chęć to my jesteśmy na tak!

– Czy w przypadku dobrej współpracy na linii Kubota – PZHT, planowane jest mocniejsze zaangażowanie marki w polski hokej na trawie?

Oczywiście, że tak! Kochamy sport, jesteśmy otwarci, czemu więc miałoby się nie udać 🙂 Współpracujmy i promujmy hokej, promujmy ruch, promujmy sport, odciągajmy dzieciaków od ekranów smartfonów i komputerów. O to przecież w tym wszystkim chodzi!

fot: Paweł Siczyński

Mateusz Gotz

Pasjonat hokeja, który w hokeja zaczął grać bardzo późno z marnymi efektami. Sokół Warszawa, Lipno Stęszew. Twórca największego portalu o hokeju na trawie w Polsce czyli... Prohokej.pl.

REKLAMA

o Prohokej

Prohokej.pl logo

Prohokej.pl to pierwszy portal na temat hokeja na Trawie w Polsce, który sukcesy świecił na początku XXI wieku. Po kilku latach przerwy wracamy w nowej odsłonie, aby popularyzować nad Wisłą tę piękna dyscyplinę sportu.

REKLAMA

Prohokej © 2020. Wszelkie prawa zastrzerzone