Polski Związek Hokeja na Trawie ogłosił, że finał Pucharu Polski w hokeju na trawie będzie transmitowany przez TVP Sport. To największy sukces obecnego Zarządu PZHT pod kątem PR-owym. Jak udało nam się dowiedzieć z kręgów zbliżonych do Związku, możliwość pokazania meczu w TVP jest powiązana z umową sponsorską z firmą Terravita, która umożliwiła partycypowanie w kosztach transmisji.

Hokej, podobnie jak każdy inny sport nie może poważnie zaistnieć w świadomości szerszej publiczności bez obecności w mediach, głównie za sprawą przekazu telewizyjnego, najłatwiej trafiającego do szerokiej świadomości. Informacja przekazana przez oficjalne kanały PZHT jest niespodziewanym i miłym zwrotem w bolesnej i nieudanej historii kontaktów hokeja na trawie z mediami w ostatnich latach. Jeśli wyłączyć pokazywane czasem na kanałach sportu mecze EHL, z niezawodnym komentarzem Jakuba Pieczatowskiego, transmisje z Igrzysk Olimpijskich bez udziału polskiej reprezentacji, czy magazyn hokejowy na kanale Sportklub, tworzony na zagranicznej licencji, bez związku z polskim hokejem, w ostatnich latach hokej z szerszej świadomości fanów został po prostu wymazany. Transmisja z finału Pucharu Polski może być punktem zwrotnym, jednak wiele zależy od nas.

Telewizja Polska, która będzie transmitowała to wydarzenie oczywiście ma przed sobą zadanie misyjne, związane z płaceniem abonamentu. Nie oszukujmy się jednak. Misji trzeba pomóc, a można to zrobić jedynie, przekonując osoby decyzyjne w gmachu przy ulicy Woronicza. Dlatego dzień rozgrywania finału Pucharu Polski w hokeju na trawie będzie bardzo ważny i każdy może przyczynić się do tego, aby przyczynić się do przekucia go w sukces dla polskiego hokeja. Naprawdę ma fundamentalne znaczenie, czy transmisję z tego meczu obejrzy 1000 czy 30 000 osób. Media, nawet te publiczne, interesują słupki oglądalności i raporty medialne tworzone chociażby przez firmę Nielsen.

Informacja o transmitowaniu meczu finałowego, powinna także zmobilizować uczestników rozgrywek do tego, aby nie lekceważyć i nie odpuszczać spotkań, bo takiej darmowej promocji, jak udział w finale turnieju, transmitowanego przez TVP Sport, mogą nie mieć przez długi czas.

Co ważne, to nie koniec pracy dla PZHT. Związek musi zadbać o to, aby finał Pucharu Polski, który obejrzą telewidzowie, miał format atrakcyjny dla widza. Wpadki organizacyjne mogłyby przynieść skutek dokładnie odwrotny od tego, jaki transmisją można osiągnąć. To jednak chyba wszyscy wiedzą. Póki co wypada się cieszyć i kibicować w pozyskiwaniu kolejnych sponsorów, dzięki którym hokej zagości w świadomości widzów na dłużej. Oby kolejna transmisja na żywo przypadła szybciej, niż ostatnia jaka miała miejsce podczas spotkania Polska – Niemcy w Siemianowicach, niestety przerwanego przez ulewę.

Mateusz Gotz

Pasjonat hokeja, który w hokeja zaczął grać bardzo późno z marnymi efektami. Sokół Warszawa, Lipno Stęszew. Twórca największego portalu o hokeju na trawie w Polsce czyli... Prohokej.pl.

REKLAMA

[adrotate banner="3"]
[adrotate banner=”3″]

o Prohokej

Prohokej.pl logo

Prohokej.pl to pierwszy portal na temat hokeja na Trawie w Polsce, który sukcesy świecił na początku XXI wieku. Po kilku latach przerwy wracamy w nowej odsłonie, aby popularyzować nad Wisłą tę piękna dyscyplinę sportu.

Prohokej © 2020. Wszelkie prawa zastrzerzone